Skiferie uge 1 2026
Da klokken var 23.00 den 25/12 2025 vækkede jeg far og mor.
“Jeg kan ikke sove mere”
Så da klokken var 01.00 var vi i bilen på vej til Wagrain.
Vi køre jo i den røde Buzzy som jo er en elbil, så vi skulle lige lade i Maribo.
Vi ladede til 100% for at have så meget strøm med som muligt.





På færgen skulle jeg ind og se om de havde noget spændende i supermarkedet 🙂

Det var et nyt IQ spil som var rigtig sjovt 🙂

Jeg spiste lidt morgenmad på færgen – det er sidste gang jeg kan få min egen gode mælk, mums den er så god 🙂

Vi var på vej i havn kl 4.15

Vi ladede bilen i Hamborg

En smuk solopgang

Navigationen ledte os ud over de mindre veje… det skulle være en hurtigere vej, meeeennnn det er vi nu ikke helt sikker på det var…

Vi ladede på standerne ved Helmstedt

Flot dag


Jeg malede lidt mens vi kørte

Opladedet ved Lützen – her var der også får der gik i nærheden.








Jeg spiste lidt pasta mens vi sad i køen ved Eichstatt


Ved Ingostadt er køen endelig væk

Vi holdte ladepause ved McD, jubiii – min ynglingsis (som jeg desværre kun kan få yderst sjældent da vaniljeis ikke er lactosefri)




Vi landede på hotellet kl 19.41, der var flere der checkede ind der…

Jeg sluttede dagen af med et dejligt bad. De havde en hårtørrer som jeg bare måtte prøve 🙂
Lørdag
Morgen startede med dejlig morgenmad fra buffeten. Deres lactosefri mælk var ikke så god (letmælk, de har ikke mini mælk). Men fik en kande kold vand der var mums 🙂
Der var pandekager i buffeten- så jeg sad og hyggede i næsten 1 time med dem 🙂
I receptionen var det et flot juletræ

De havde stadig den store stol 🙂

Kl 10.00 kørte vi afsted. Jeg sad foran så jeg kunne se den flotte udsigt hele vejen 🙂



Vi tog det sidste skitøj på og så op og prøve vores sæson lidt kort af. Nu kan vi jo stå på ski hele sæsonen, det er sejt.






Smuk og dejlig dag.
Jeg sluttede dagen af i det store dejlige karbad vi havde på værelset 🙂
Søndag
Dagen hvor mor og jeg skulle starte i skiskole. Jubiiiiii. Vi tog lige et par ture inden…



Jeg fik nummer 1 fra skiskolen.


Om eftermiddagen var vi nede at handle lidt i Billa. Sikke en smuk himmel der var over byen.

Aften hyggede vi hjemme.

Mandag.










Frokost nede i byen








Da vi tog ned kom den gule lift 🙂


























Næste dag blæste det en del. Var var ret koldt 🙁 men godt at vi alle havde godt og varmt skitøj 🙂















Mor havde købt nogle chokolademuffins i Billa- de duftede ikke så godt, men mums de smagte 🙂

Far og jeg hyggede med at se alt muligt flottet på Instagram 🙂

De sneede stadig.

Vi gik en tur i snevejret. Jeg lavede en fin rund snebold. Det var desværre ikke snemands vejr, men jeg var rigtig glad for min fine helt runde snebold 🙂







Torsdag
I dag var det nytårsaftensdag. Denne morgen lavede jeg endnu en fin rund snebold på vej op til liften 🙂






































































































Hjemme


